W Centrum Medycznym iMed24 nieustannie dążymy do zapewnienia naszym pacjentom opieki medycznej na najwyższym poziomie. Wymaga to od nas nie tylko zapewnienia dostępu do wysokiej klasy specjalistów i nowoczesnych badań diagnostycznych. Dbamy również o wygodę naszych pacjentów, wprowadzając rozwiązania informatyczne, takie jak Portal Pacjenta.
Jak działa Portal Pacjenta iMed?
Portal Pacjenta iMed24 to aplikacja internetowa, do której dostęp mogą uzyskać osoby posiadające Indywidualne Konto Pacjenta. Pozwala ona użytkownikowi na zdalne rezerwowanie terminów takich usług medycznych, jak wizyty lekarskie czy wideokonsultacje telemedyczne. Dzięki portalowi możliwe jest zamawianie recept online na leki stosowane przewlekle oraz rejestracja online na wybrane świadczenia diagnostyczne. Wszystko to odbywa się za pośrednictwem przeglądarki i połączenia internetowego, bez wychodzenia z domu.
Założenie konta w 3 krokach
Indywidualne Konto Pacjenta można założyć w trzech prostych krokach:
- Pacjent musi zgłosić się osobiście do Centrum Medycznego iMed24 w Krakowie, na ulicę prof. Michała Życzkowskiego 29.
- W recepcji należy podać dane osobowe (imię i nazwisko, numer PESEL) i informacje kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail), które zostaną potwierdzone przez pracownika na podstawie dokumentu tożsamości. Konieczne jest również zapoznanie się z regulaminem świadczenia usługi i jego zaakceptowanie.
- Na wskazany przez Pacjenta adres e-mail wysyłany jest generowany automatycznie link, a na wskazany numer telefonu kod SMS. Po wprowadzeniu kodu SMS do aplikacji Portal Pacjenta, pacjent definiuje indywidualne hasło dostępu i uzyskuje wgląd do wszystkich jej funkcji.
Wymagania techniczne i bezpieczeństwo
Aby móc korzystać ze wszystkich rozwiązań oferowanych przez Portal Pacjenta należy spełnić kilka wymagań sprzętowych, które dotyczą przede wszystkim poprawnego od strony technicznej przeprowadzenia wideokonsultacji. Pacjent, chcący skorzystać z takiej opcji musi posiadać:
- komputer z dostępem do sieci Internet z systemem operacyjnym Microsoft Windows z minimalną prędkością łącza 2 Mbps,
- słuchawki,
- mikrofon,
- kamerę internetową,
- aktywny adres e-mail,
- zainstalowaną aktualną wersję przeglądarki internetowej: Mozilla Firefox, Google Chrome.
Nasz zespół informatyczny czuwa nad bezpieczeństwem przechowywanych informacji, a każde połączenie z Portalem Pacjenta odbywa się z wykorzystaniem protokołu SSL. Dzięki temu wszystkie teleporady czy połączenia wideo z lekarzem są szyfrowane zgodnie z obowiązującymi standardami.
Co zyskujesz dzięki logowaniu w Portalu Pacjenta iMed24?
Portal Pacjenta iMed24 to aplikacja stworzona z myślą o tych pacjentach naszej placówki, którzy cenią wygodę i oszczędność czasu. To także rozwiązanie przystępne zarówno dla osób obytych z nowoczesnymi technologiami, jak i dla laików, chcących podążać z duchem czasu dzięki dostępowi do telemedycyny i wideokonsultacji na wysokim poziomie. To wreszcie świetne rozwiązanie dla Pacjentów cierpiących na choroby przewlekłe, którzy mogą przechowywać dokumentację medyczną online oraz zamawiać recepty na leki przyjmowane na stałe.
Rezerwacja wizyt online
Portal Pacjenta umożliwia rezerwację wizyt w Centrum Medycznym iMed24 w Krakowie bez konieczności wychodzenia z domu czy wykonywania połączenia telefonicznego. Równie prosto Pacjent może odwołać wcześniej zaplanowaną wizytę lub zmienić jej termin (prosimy o dokonanie tego z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby umożliwić innym pacjentom skorzystanie z konsultacji).
Konsultacje lekarskie online
Portal Pacjenta to nie tylko platforma pozwalająca na umówienie wizyty stacjonarnej, ale również narzędzie, za pośrednictwem którego odbywają się wideokonsultacje online. Przewagą tego rozwiązania nad teleporadą jest fakt, że poza połączeniem głosowym na żywo transmitowany jest również obraz z kamery internetowej zarówno lekarza, jak i pacjenta, co znacznie ułatwia kontakt i postawienie trafnej diagnozy online. Dzięki temu, że konsultacja odbywa się na specjalnie dedykowanej do tego platformie, możemy zapewnić najwyższą troskę o prywatność i bezpieczeństwo danych.
Sparowanie konta rodzica z kontem dziecka
Nowość, która zdecydowanie ułatwia życie rodzicom - na Portalu istnieje teraz możliwość podpięcia pod konta rodziców (opiekunów) kont dzieci. Najpierw trzeba założyć konto sobie samemu (chyba że już je posiadamy), potem konto dziecku, a na koniec zgłosić się na recepcję, by je podłączyć. Co zyskuje pacjent? Swobodne przełączanie między kontami i wygodne zarządzanie wizytami i wynikami zdrowia dziecka.
Recepty online
Dzięki Portalowi Pacjenta możliwe jest nie tylko uzyskanie recepty podczas telekonsultacji, ale również przedłużenie zlecenia na stale przyjmowane leki. Wystarczy zgłosić zapotrzebowanie za pomocą aplikacji, aby po weryfikacji dokumentacji medycznej lekarz wystawił odpowiednią receptę. Dzięki e-receptom wszystko odbywa się drogą elektroniczną i nie ma konieczności odbierania ich z placówki - wystarczy udać się ze specjalnym czterocyfrowym kodem do apteki, gdzie farmaceuta wyda odpowiednie leki.
Rejestracja na wybrane świadczenia diagnostyczne
To jedna z najnowszych funkcji Portalu. Dzięki niej nasz pacjent może samodzielnie zarejestrować się online na wybrane świadczenia diagnostyczne. Rejestracją online objęte zostały:
Przechowywanie i dostęp do dokumentacja medycznej
Za pośrednictwem Portalu Pacjenta użytkownik może uzyskać dostęp do swojej elektronicznej dokumentacji medycznej. Dzięki temu ma on wgląd do wszystkich odbytych wizyt lekarskich i telekonsultacji, a także zaleceń, recept, skierowań, jakie zostały podczas nich wystawione. Dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej pacjenta uzyskuje również lekarz prowadzący, co umożliwia mu pełny wgląd w historię choroby oraz odpowiednie dopasowanie leczenia.